Začnite viac relaxovať.

30.04.2013 15:14

 

 

Aj keď sa  o seba a svoje zdravie dobre starám ,a môj životný štýl nie je najhorší ,stalo sa mi ,že popri mojom zamestnaní a  dnešnom hektickom živote som zabudla na jednu dôležitú vec. Zabudla som relaxovať .

Hlava plná stresu a adrenalínu diktovali ,aby som fungovala na 200%, a aby všetko bolo  vždy zariadené a poriadku.

 Bohužiaľ moje telo to už tak nevidelo a povedalo si dosť. Skolabovala som. Pocit bezmocnosti a strach s toho čo sa so mnou deje urobil svoje .Ten pocit som ešte nikdy nezažila, padáte a neviete kam , chcete sa pohnúť a nemôžete.

Musela som navštíviť odborníka, najprv na pohotovosti a potom odborného lekára.

V prvý deň po kolapse ešte celkom vyštavená ako citrón som si myslela, že ma odborný lekár vyšetrí prednostne ako akútny prípad, omyl sestrička ma poslala domov ,nech prídem zajtra. A tak mi nič iné nezostávalo. Ráno o siedmej v nádeji, že si ma niekto všimne a vyšetrí som si išla pre časenku. Bola som ôsma. Hovorím si, snáď to nejako prežijem. Sediac v čakárni s ďalšími zúfalými chorými som si začala uvedomovať strašne veľa vecí. Prvou snáď ,ale bolo , že naše zdravotníctvo je v troskách ,keď ľudia ktorý by mali oddychovať doma musia čakať na vyšetrenie aj niekoľko hodín.

Druhá vec ktorá mi však napadla bola ,že koho je to vina ,že tu musím sedieť. Po chvíli som na to s hrôzou  prišla. Predsa moja.

Ja som sa trhala ,aby bolo v práci všetko a na čas hotové, ja som sa trhala ,aby som nevynechala jeden jediný tréning, ja som sa trhala aby som v domácnosti všetko zvládla.

 A odpočinok? Načo ,veď všetko zvládam.

Svojim nezodpovedným správaním som neohrozila len seba ,ale aj svoju rodinu. Moje telo mi naznačilo len slabým upozornením ,že spomaľ inak zle dopadneš . A malo pravdu.

 Úprimne ,svoj čas strávený  čakárni by som vedela využiť aj užitočnejšie a rozumnejšie . Poučila som sa.

Nebudem sa trhať za ničím a začnem sa šetriť. Nehovorím, že začnem flákať prácu, cvičenie a rodinu ,ale nájdem si čas na relax a oddych aj za cenu, že budem musieť v živote niečo alebo niekoho odmietnuť .Veď ako sa hovorí, keď nejde o život nejde o nič. Moje zdravie a život sú predsa dôležitejšie, pre mňa ,pre mojich blízkych a moju rodinu.

Viem ,že musíme platiť šeky ,naplniť chladničku ,postarať sa o kopec vecí ,ale dávajme si pozor za akú cenu. Nežeňme sa zbytočne za vecami , ktoré nie sú až tak dôležité .Život a zdravie máme len jedno .

Starajte sa o svoje  zdravie vhodnou stravou, pohybom, pitným režimom a relaxom.

 Ja som to už pochopila. Od môjho tela to bola výstraha a zapamätajte si, že všetci sme nahraditeľný.

                                                                                                                                                                      Vaša Julka.     

 

                                                                            Toto je pre mňa dôležité-rodina

Kontakt

Chudnem-rozumne

Družstevná 8
Limbach
90091

+421.903743302