Tesne pred štyridsiatkou zhodila 62 kíl!

17.03.2013 09:35

 

Tesne pred štyridsiatkou zhodila 62 kíl! Ako sa jej to podarilo?

Zdroj: ŠARM/ Lívia Kramárová17. február 2012, 06:00
Po rokoch sa konečne rada fotí. Najobľúbenejšou modelkou je pre svoju dcéru, začínajúcu fotografku

Schudla vo veku, keď si mnohé ženy myslia, že to už nedokážu. Ako tridsaťosemročná zhodila šesťdesiatdva kilogramov! Júlia Rašlová tak veľmi túžila byť štíhlou blondínou, až sa ňou stala.

Ako dlho ste sa o to pokúšali?

Dlho. Telo, ktoré som mala, mi vždy bolo cudzie. Všetky moje diéty sa však končili fiaskom. Preto chápem ženy, ktoré si neveria. Majú strach, lebo už mnohokrát zlyhali. Koľkokrát som zlyhala ja! Manžel sa len usmieval, keď som povedala, že idem zase chudnúť. Dnes sa mu ani nečudujem. Veď som začala hádam stokrát.

Boli ste bucľatá odmalička alebo ste kilá naberali postupne?

O d malička. Veľmi som ľúbila papať. Už v ôsmej triede na základnej škole som vážila osemdesiatštyri kilogramov. Potom prišla puberta a ja som chcela byť krásna. Tak som začala držať diéty. Lenže nebolo dosť informácií a ja som sa pustila skoro do každej, ktorá sa mi dostala do rúk. Tým som si postupne rozbila metabolizmus. To, ako som neskôr vyzerala, bolo výsledkom zlých diét a úplne nesprávneho stravovania.

Aké diéty ste stihli vyskúšať?

Všetky. Paradajkovú, tvarohovú, ananásové tabletky, akupunktúru do ucha, jedno obdobie som bola iba na tyčinkách alebo som vôbec nič nejedla, iba pila vodu alebo čaj, alebo som za celý deň zjedla iba dve malé pečivá. Za dva týždne som dokázala zhodiť osem kilogramov. Lenže potom, keď som začala zase jesť svoje zvyčajné jedlo, nabrala som späť dvakrát toľko. Takto to išlo stále dokola. Osem dole, šestnásť hore. Desať dole, dvadsať hore.

Pred chudnutím

Vyštverali ste sa až na stotridsať kilogramov. Prečo ste nešportovali?

Keď vážite stotridsať kíl, nepôjdete skákať medzi päťdesiatkilové slečny. Na to by ste nemali ani odvahu, ani sebavedomie. Nezostane vám nič iné, iba ležať na gauči a zmieriť sa s realitou. Takou, aká je, že už máte krásny život za sebou. Aj keď máte iba tridsať rokov, ako som mala ja.

Ako dlho ste tých šesťdesiatdva kíl zhadzovali?

Za rok som schudla päťdesiat, na ďalší rok dvanásť. Tých posledných dvanásť som si veľmi vydrela a nejakých päť sa mi vrátilo. Všetko pedantne opisujem v knihe, ktorú som o svojom chudnutí napísala.

Čo vás tak naštartovalo, že sa vám to napokon podarilo?

Stretla som človeka, ktorý mi vysvetlil, že keď to nedokážem sama, musím sa obrátiť na odborníkov, ktorí ma chudnúť naučia. Bola to moja šéfka. Ona mi objednala prvý termín v štúdiu, do ktorého sme začali spolu chodiť cvičiť a chudnúť. Povedala mi tiež, že keď neschudnem aspoň pätnásť kíl, dá mi výpoveď.

Donútila vás k tomu svojou autoritou?

Áno. Voči nej jedinej som mala rešpekt. Kamarátku by som odpinkala. Viete, koľko ich za mnou prišlo, aby som s nimi išla cvičiť? To nezaberalo. Ale šéfku som počúvla. Tak sme spolu chodili cvičiť. Za prvé tri mesiace som zhodila asi pätnásť kíl. Potom sme išli na dovolenku, tešila som sa, ako super vyzerám, dala som si dvojdielne plavky, zbadala som sa a už som mala traumu. Pätnásť kíl zo stotridsať nie je ešte nijaké víťazstvo. Musela som sa pozbierať a ísť ďalej. Tak som si vybudovala vlastný režim. Vždy som pár mesiacov cvičila a chudla v štúdiu pod kontrolou, a potom som pokračovala sama doma.

Zhodili ste hmotnosť jedného kompletného človeka. Nevisí vám niekde koža? Nemuseli ste ísť na plastiku?

Nemusela, chvalabohu. Aj keď som na bruchu zhodila zo stopäťdesiat centimetrov na osemdesiat. Nechudla som rýchlo, tak mala koža čas sa sťahovať.

Máte dospievajúcu dcéru, ktorej ste takisto pomohli schudnúť.

Áno, moje chudnutie pomohlo nám obom. Vlastne som si zachránila dieťa, ktoré som pred tým vykŕmila. Nebolo to však vôbec jednoduché. Povedať vlastnému dieťaťu, ktoré rado papá, že mu nedáte večer jesť, keď vám tvrdí, že je hladné, je strašné. Keď má však predispozíciu priberať, musíte ho strážiť rovnako ako seba. Inak ho čaká rovnaký boj ako vás. A pozerať sa na svoju dcéru, ako sa celý život trápi, ako som sa trápila ja, to by som nedokázala. Tak som prestavala nielen svoje, ale aj jej stravovacie návyky. Dnes je z nej krásna mladá slečna.

Aj vy ste úplne iný človek. Nové telo, nové vlasy, úplne iná tvár, sexi oblečenie...

Keď som bola tučná, nemohla som sa vybrať do obchodu a kúpiť si niečo pekné na seba. Nič pekné a obrovské nemali. A tak som mala v skrini nejaké dvoje čierne nohavice, o ktorých som sa mylne domnievala, že v nich budem vyzerať štíhlejšie, jeden mech namiesto blúzky a zo dve tričká. Keď som sa vybrala do obchodu, aby som sa pokúsila niečo si kúpiť, „tridsaťkilové“ predavačky už medzi dverami kričali, že na mňa nič nemajú. Nenávidela som ich za to. Permanentne som z obchodov chodila naštvaná. Takže keď som išla prvýkrát po svojom schudnutí nakupovať a všetko mi bolo dobré, od šťastia som nevedela, čo si mám kúpiť. Začala som si obliekať všetko, čo som si dovtedy nemohla dovoliť. Bolo mi jedno, že mám štyridsať a na sebe tričko s Mickey Mousom. Nemohla som si ho obliecť, keď som mala dvadsať, ale teraz môžem a dokonale si to užívam.

Prezraďte ten zázračný stravovací vzorec.

Jedzte päťkrát denne, pomaly a malé porcie. Ráno celozrnný chlebík alebo vločky, lebo raňajky sú základ. Ovocie len predpoludním. Mäso zásadne so zeleninou a nie s ryžou alebo so zemiakmi. Ak máte chuť na zemiaky, dajte si ich samostatne. Nevysmážajte. Grilujte, pečte alebo duste. Polievky nezahusťujte. Na olovrant si dajte chlebík alebo jogurt, na večeru však zásadne maximálne bielkovinové jedlo. To môže byť šalát so šunkou, s rybou, kuracím mäsom alebo s vajíčkom. Nahraďte vysoko energetické jedlo nízkokalorickým variantom. Napríklad celozrnný chlieb vymeňte za biely a nátierkové maslo na báze cmaru za normálne. Opísala som to len zhruba. Platí však, že ak z neho nevybočíte, schudnete.

7 Júliiných rád pre večné začiatočníčky

  • Ak nedokážete schudnúť samy, vyhľadajte odborníka. Ak na neho nemáte prostriedky, našetrite si. Chudnúť sa musíte naučiť!
  • Ak chudnete s odborníkom, po dvoch-troch mesiacoch si oddýchnite.
  • Zmierte sa s tým, že ak máte predispozíciu priberať, nemôžete si dovoliť jesť hocičo. Svoje stravovanie musíte ovládať. Zo zásuviek vyhádžte všetky sladkosti!
  • Odmeňujte sa. Hoci aj maličkosťou. Za každých päť kíl si dajte darček. Ja mám zlatý prsteň za tritisíctristo korún, ktorý som slávnostne dostala za tridsaťtri zhodených kilogramov.
  • Hýbte sa. Aspoň trikrát týždenne si zacvičte. 
  • Zapamätajte si, že chudnutie je beh na dlhú trať. Preto sa vybavte dostatkom trpezlivosti.
  • Na chladničku si nalepte svoju fotku z čias najvyššej hmotnosti. Nech máte pred očami tú veľkú vianočnú guľu, akou ste boli.

Nie je pravda, že...

  • nemusíte cvičiť. Musíte!
  • po schudnutí sa môžete stravovať rovnako ako predtým, než ste začali chudnúť. Ak máte predispozíciu priberať, nemôžete. Inak znovu priberiete.
  • nemáte jesť. Jesť musíte, a dokonca päťkrát denne. Ak nie ste schopná zapamätať si to, noste na mobile nastavený budík.
  • budete chudnúť pekne postupne. Budete mať fázy, keď sa vám bude zdať, že ste sa zastavili a ďalšie kilo už nezvládnete. Musíte to kilo prekonať, nesmiete sa mu poddať a padnú ďalšie.
  • žena „vo veku“ už nikdy nedokáže schudnúť. Dokáže, pozrite sa na mňa. Stačí zvládnuť najťažší začiatok.

 

Kontakt

Chudnem-rozumne

Družstevná 8
Limbach
90091

+421.903743302