Tentoraz schudnete.

18.02.2013 12:19

 

 

 

 

 Motivácia je základným kameňom vášho úspešného boja s prebytočnými kilami. Bez nej vám nepomôžu ani prísne diéty či každodenný pohyb. Pustite sa spolu s nami do veľkého chudnutia po sviatkoch.

Každý rok je to o tom istom. Posúvate dierku na opasku, nosíte voľnejšie svetre, so závisťou pozeráte na úzke džínsy vo výklade a presviedčate sa, že raz si podobný sexi kúsok do šatníka kúpite. Lenže zatiaľ vám v ňom pribúdajú len neforemné odevy, v ktorých sa snažíte zamaskovať ďalšie a ďalšie sviatočné, stresové a podobne „ospravedlnené" kilogramy navyše...

 Je to iba na vás

Ak sa konečne nerozhýbete a nezačnete zmenu k lepšiemu, nadváhy sa nezbavíte. Nielenže si tie sexi džínsy nikdy nekúpite, ale postupne vám v zdravotnej karte začnú pribúdať záznamy. Kilá navyše idú ruka v ruke so zhoršeným zdravím.

Ale vy ste sa práve rozhodli, že to dokážete. Zhodíte kilá, ktoré vám otravujú život, a teplejšie dni privítate v novom, štíhlejšom tele. Nie je to nič ťažké, treba len chcieť.
A uveriť, že na to máte. Nech si vraví a myslí, kto chce, čo chce. Vaše chudnutie sa začína v hlave a je to iba na vás. Dokázali to už toľkí ľudia, tak prečo by sa to nepodarilo vám?

Niekedy stačí jedna veta

Ingrid, 42 rokov, Ilava

„Po dlhom čase som musela ísť k lekárke, mala som problémy s krvným tlakom. Moju obvodnú doktorku však zastupoval kolega na opačnom konci mesta. Sympatický, vyšportovaný chlap v mojich rokoch. Keď ma uvidel, podotkol, že by som sa mala zbaviť aspoň desiatich kíl. A ja na to, že to dokážem, ale musí mi sľúbiť, že pôjde so mnou na kávu. Za pol roka som dala dole 11 kilogramov. Na kávu som síce lekára nevolala, ale ako motivácia to bolo skvelé."

Juraj, 29 rokov, Košice

„Od puberty som sa viac či menej úspešne pokúšal schudnúť. Už aj mojej priateľke to chvíľami bolo doslova smiešne. Až ma raz vyburcovala - povedala, že ak zhodím aspoň 5 kíl, tak sa za mňa vydá. Vstúpil som si do svedomia, objednal sa k osobnému trénerovi a zmenil jedálny lístok. Zhodil som o tri kilá viac, ako bola podmienka. Pridala sa ku mne aj moja Lýdia, dnes už manželka. Cvičenie a zdravá strava sú naším životným štýlom."

Jarmila, 35 rokov, Banská Bystrica

„Ešte tri roky po pôrode dcéry som si svojich 14 kíl navyše obhajovala tehotenstvom. Keďže som dosť nízka, skôr som sa gúľala, ako chodila. Minulý rok ma manžel vzal na ich firemný vianočný večierok. Cítila som sa hrozne a najhoršie, keď sa pri nás zastavila manželova bývalá priateľka, štíhla ako prútik. Ubehlo niečo vyše roka a ja sa opäť cítim skvele. Som v lepšej forme ako pred pôrodom, pravidelne chodím behávať a konfekčnú veľkosť 44 som vymenila za 38."

Vedia ako na to

 Júlia Rašlová, autorka motivačných kníh o zmene životného štýlu 

„V úplných začiatkoch môjho chudnutia bolo želanie a jeden veľký sen - vyzerať lepšie a atraktívnejšie. Bohužiaľ, k tejto motivácii som sa dostala už stokrát a deväťdesiatdeväťkrát mi to nevyšlo. Posledné chudnutie malo úspech. Začala som veriť, že to dokážem. Čo však bolo najhlavnejšie, v prvom rade som chudla kvôli sebe a pre seba. Na začiatku som hneď zavrhla myšlienky o tom, že nemám pevnú vôľu, a pochybnostiam o sebe som dala červenú. Ak totiž začnete pochybovať o niečom, čo chcete, už vopred ste odsúdená na neúspech. Denne som si predstavovala, ako štíhlo a atraktívne budem vyzerať, a tešila som sa na deň, keď budem v cieli. Začiatky neboli ľahké, ale s každým ubúdajúcim kilogramom
bola moja motivácia silnejšia. Keď už moje úbytky na hmotnosti boli viditeľné, zvolila som inú stratégiu - kupovala som si o číslo menšie oblečenie a motivácia dostať sa doň bola taká silná, že o mesiac som si to mohla znova zopakovať."

 Július Karabinoš, profesionálny tréner

„Motivácia je pri chudnutí určite to najdôležitejšie. Musíte si nájsť dôvod, prečo to vlastne chcete - aby ste sa páčili sama sebe alebo ľuďom v okolí? Chcete sa páčiť niekomu konkrétnemu, pretože ste sa zamilovali? Hľadáte si nové zamestnanie, premýšľate nad svojím zdravím? To všetko vás môže motivovať k tomu, aby ste začali chudnúť a pravidelne cvičiť. Ja osobne považujem za dôležitý termín, konkrétny dátum, dokedy sa vám to podarí. Je dobré, ak v tom nebudete sama a niekto sa k vám pridá. Z motivačného hľadiska považujem za rozumné, ak sa zapojíte do súťaží vo formovaní postavy v časopise alebo na internete."

ALENA JURISOVÁ

 článok vyšiel 14. januára 2013 v týždenníku Báječná žena, č. 3

 

Kontakt

Chudnem-rozumne

Družstevná 8
Limbach
90091

+421.903743302