Stálo to za to.

09.02.2014 10:44

Stálo to za to

autor: Danica Janiaková           zdroj :www.Klub50.sk

Júlia Rašlová: Schudla som 62 kíl! Stálo to za to, všetok ten plač, odriekanie, všetka tá drina... Už nikdy sa nechcem vrátiť tam, kde som bola, keď som musela znášať pohŕdavé a súcitné pohľady.

 

Julku Rašlovú z Limbachu poznám z Facebooku, kde som v jednej diskusii zachytila, že schudla ohromujúcich 62 kilogramov. Tak sme cez chat hodili reč o tom, čo s ňou predtým robilo ustavičné priberanie a chudnutie, kde hľadala a našla princíp zdravého života a ako si novú štíhlu figúru udržuje.

 Danica Janiaková

Julia, ahoj, zaujal ma tvoj prispevok v diskusii o tom, ze si schudla, velmi, velmi, velmi ma to zaujima, ako sa da schudnut tolko kil. Aku motivaciu si mala, ako si to vydrzala, akym tempom to slo, za aky dlhy cas? Chudla si podla nejakej znamej diety? Alebo si si nasla nieco, co sadlo vyslovene tebe? Nepotrebujem sice schudnut tolko kil, ako ty, ale tiez uz mam plne zuby neuspesnych diet a docasnych schudnuti, po ktorych sa zase naberie vsetko plus stryko jo-jo doda este cosi navyse. Najdes si cas a posles spravu, v com to bolo, ze tebe sa to podarilo? Ak ano, tak vdakaaaaaaaaaaaa

 Julia Raslova

Ahoj, danica, klamala by som, keby som tvrdila, že to bolo ľahké, ale postupne začal celý systém fungovať. Pri mojej vtedy obrovskej postave som si netrúfla chudnúť sama, chudla som pod dohľadom odborníkov v štúdiu, ktoré sa špecializuje na takých klientov, ako som bola ja. Je fakt, že je to finančne náročnejšie, ale má to výhody, odborníci ťa pripravia na budúcnosť, lebo toto je zmena stravy na celý život, ak máš záujem, napíšem ti o tom podrobnejšie

 Danica Janiaková

jasne, ze mam zaujem, dakujeeeem
hlavne ma zaujima tvoja motivacia, musi byt silna, ze si vydrzala tak dlho
ja mam kamarata, ktory pred dvomi rokmi schudol takmer 30 kil a ked si prestal doma varit a nosit zdrave jedlo do prace, lebo nestihal, vratilo sa mu vsetko naspat aj so siestimi dalsimi kilami – ked som ho minule hecovala, aby sme sa do toho znovu pustili obaja spolu, ze sa budeme navzajom motivovat, povedal, ze uz ma motivacne centrum zarastene tukom - a bol z toho velmi smutny, lebo to povazuje za zradu vlastneho tela
takze motivacia je straasne dolezita

 Julia Raslova

čo sa týka motivácie, tú si každý musí najsť sám, u mňa to bolo možno zdravie a to aby som dobre vyzerala, na celé chudnutie som sa pozerala ako na liečbu, nie ako na diétu, pretože obezitu ja posudzujem ako chorobu. ako prvé treba pochopiť, že sa niet kam ponáhlať, a potom je dôležité nájsť si na seba čas, na cvičenie a na varenie, hlavne spočiatku je to dosť náročné na čas, kým si človek zvykne na nový jedálny lístok a na to, že najmenej trikrát do týždňa bude minimálne hodinu cvičiť prvé týždne boli naozaj ťažké, prvý mesiac som aj plakávala, lebo som mala pocit, že mám v bruchu dieru a umriem od hladu, ale úbytky na váhe ma hnali dopredu. počas prvého roka som schudla 50 kíl a ďalších 10 som chudla potom rok a teraz sa snažím udržať to, čo mám. sama som netušila, že zmena bude až taká radikálna, lebo toto bol asi stý pokus, neviem prečo to vyšlo práve teraz, asi som prepla v hlave. treba upraviť stravu na 5krát denne, cvičiť 3krát do týždňa na stacionárnom bicykli plus cviky na brušné svaly a na ruky. keď som začínala chudnúť, mala som sedavé zamestnanie, ukázalo sa, že ak máš dobrú stravu a pravidelný pohyb, kilá by mali ísť dolu, stačia dve kilá za mesiac

 Danica Janiaková

a co teda jedavas?

 Julia Raslova

predtým som jedávala dvakrát denne a pribrala som na 132 kíl.
je normálne, že ak začneš zrazu jesť 5krát denne, pociťuješ sprvu hlad, pretože pre žalúdok je to niečo nové, že dostáva potravu v menších dávkach a častejšie, lebo musí stále pracovať. v tom je ten trik, že po čase hlad ustúpi a telo nemusí ukladať nič do zásob, lebo vie, že o tri hodiny dostane zase najesť. ak ješ len nárazovo, telo si pamätá, že dlho nedostane jesť, a tak začne šetriť a tým aj málo spaľovať a ukladá si zásoby pre prípad, že by si dlhšie nejedla. je to čudné, ale je to tak, ak toto pochopíš, máš vyhraté. moja obľúbená veta bola, že k štíhlosti sa treba prejesť.
základ mojho stravovania je asi takýto
R: chlieb + bielkovina + zelenina
D: ovocie alebo jogurt, niekedy aj spolu
O: mäso + zelenina, alebo zeleninové jedlo
OL: chlieb + bielkovina + zelenina
V: bielkovina + zelenina
toto je len v skratke, dá sa o tom debatovať strašne dlho

 Danica Janiaková

este mi napadlo, co chute na sladke? mala si? nemala? a ako si riesila?
a este nalady? boli depky? Lebo to dost casto byva pri chudnuti, take nalady k horsiemu, ze az...
a co si robila vtedy?
pozrela som si tvoje fotky v profile, jemine, vy ste s muzom motorkari - ako pubertacku ma mamin brat vozieval na motorke, totalny pocit slobodyyy

 Julia Raslova

Motorku kúpil manžel a jazdíme na nej už štvrtý rok, najradšej k moru, je to relax aj dobrodružstvo, nahodím sa do motorkárskeho a hrám drsnú babu a život je vtedy, ako hovoria naše deti, gombička
chute na sladké boli, ale ja som skôr na slané, takže sa to dalo zvládnuť, boli aj nálady a depky, ale s tým sa človek musí naučiť žiť
mám kamošku, ktorá má tri deti a neurobila v živote jeden brušák a postavu má ako lusk, ale skrátka nebolo nám to dopriate, keď to tak zoberieš, obezita je jediná choroba, ktorú môžeme ovplyvniť my sami, takže nie sme na tom až tak zle, držím palce a nech sa ti darí, môžeš ma kedykolvek kontaktovať, rada poradím

 Danica Janiaková

si velmi, velmi, velmi mila, vdaka za tvoj cas
medzitym som objavila tvoju knihu, pozriem si ju podrobne a ak mi napadne este nejaka otazka, ozvem sa
este raz vdaka, mas to u mna :-)

 

Knihu KILÁ, KTORÉ MI ZMENILI ŽIVOT, Skutočný príbeh ženy, ktorá schudla 62 kilogramov napísala spolu s Júliou Rašlovou novinárka Judita Gembická, ktorá ich spoločné dielo predstavuje takto: „Je to pravdivý príbeh ženy, ktorá chvíľu vyhrávala, chvíľu prehrávala svoj boj s nadbytočnými kilami. Kolotoč diét a následného prejedania ju priviedol na vrchol hmotnostnej špirály: k nelichotivým 132 kilogramom. Mala 35 rokov, keď konečne našla tú správnu cestu! Dnes má 40 rokov a je z nej pôvabná štíhla dáma. Jej postrehy a skúsenosti vás presvedčia o tom, že v každom veku je možné začať zdravo žiť a stať sa príťažlivou ženou. V knihe nájdete aj kapitolu Všetko, čo som sa naučila o chudnutí, zdravé recepty na každý deň a v prílohe cvičebnú zostavu na DVD.“

Po úspechu prvej knihy sa na Julku obrátilo mnoho žien s prosbou o podrobnejší návod ako vyhrať boj s kilami. Napísala teda aj kuchársku knihu s receptami, tipmi a trikmi AKO DOBRE JESŤ A NEPRIBRAŤ. Kniha je štruktúrovaná do kapitol, ktoré sa venujú jednotlivým denným chodom, pričom nevynecháva ani desiatu a olovrant. Samostatnú kapitolu tvoria výnimočné príležitosti a sladkosti. Bonusom je vzorový jedálny lístok na 3 týždne.

 Obe knihy hľadajte ma www.martinus.sk

 

Kontakt

Chudnem-rozumne

Družstevná 8
Limbach
90091

+421.903743302