Sladká ryža

25.10.2013 15:33

Tento recept som si vymyslela ,keď som mala chuť urobiť zmenu v jedle na raňajky .Prepadla som chuti celozrnnej ryže a konečne som sa ju naučila správne variť. Priznávam ,že som sa ryži podvedome vyhýbala ,pretože nepatrila medzi moje obľúbené. Teraz si na ryži naozaj pochutím a robím z nej rôzne variácie či už na obed ,alebo už spomínané raňajky. Ale teraz už k receptu.

Potrebujem :

1 šálku guľatej celozrnnej ryže

2šálky vody

1 hrsť zmes orieškov s mandľami a hrozienkami

med podľa chuti

škorica

Postup :

Celá finta ,aby sa nám ryža dobre uvarila je v tom že ju deň vopred namočím do vody. Potom ju varím vo vode v ktorej bola namočená a keď sa voda odparí schovám ju ešte pod paplón,aby ako sa hovorí došla.

Ja si ju varím ráno ,lebo mám čas, trvá to cca 40 minút.

Ak si ju uvaríte večer ,ráno si ju zohrejte na panvičke ,pridajte med ,rozdrvené oriešky a škoricu podľa chuti.

Dúfam, že vám bude chutiť.

Tip. Ryže si pokojne môžete uvariť viac v chladničke vydrží v pohode tri dni.

Hladatrecepty.sk