Puding z Chia semienok.

11.04.2014 11:53

Ja viem že som neobjavila Ameriku , ale v poslednej dobe sa dostávam k surovinám a potravinám ,ktoré som fakt dodnes nepoznala . Ale človek sa učí celý život. Takto som sa dostala aj k chia semienkam (kúpite v bio obchodoch). Na internete na náhodou zaujal článok o ich zložení a veľmi dobrej nutričnej hodnote a čo je v mojom prípade najzaujímavejšie ,že zasýtia a nepriberá sa po nich . Mám kamarátku čo sa stravuje veľmi zaujímavo :) a tak som sa jej opýtala či ich pozná. Keď mi odpovedala že áno a robí si z nich dokonca aj puding skoro som odpadla. Puding som nejedla naozaj , že osem rokov ,odkedy som začala chudnúť. A tak dať si na raňajky puding bez výčitiek ma úplne dostalo. Dúfam že sa moja kamarátka nenahnevá ak ten receptík posuniem aj vám. Je fakt jednoduchý.                                                                                    

                                                                                                                                                                                                                                                            ilustračné foto zdroj: internet

 

Potrebujem na dve porcie:

250 ml sójového mlieka (alebo iného rastlinného mlieka)

8PL Chia semienok

1PL kakaa

1PL medu ,alebo agave (ja som dala hnedý cukor)

 

Postup:

Do misy nalejem  250 ml sójového mlieka , pridám 8 PLsemienok ,1PL kakaa a 1 PL niečoho na osladenie. Dobre to v mise   premiešam a prelejem do dvoch menších misiek .

Vložím do chladničky najlepšie na celú noc a ráno mňam je kakaový puding hotový. Môžete si pridať ešte ovocie ,alebo orechy podľa chuti.

 

Základné informácie

Semená Chia zo Šalvie hispánskej (Salvia hispanica)

"Chia" je mayské slovo pre "sila"
CHIA podporuje koncentráciu a dodáva energiu, preto je vhodná pre ľudí, ktorí sú fyzicky a psychicky vyťažení, ktorí vykonávajú náročnú manuálnu prácu, pre ženy na materskej dovolenke, študentov, športovcov.

Použitie a dávkovanie: Chia je výborným doplnkom do rôznych jedál, napr. do pečiva, jogurtov, omáčok, nápojov.  Odporúčaná maximálna denná dávka je 25 gramov = 2 čajové lyžičky

10 hlavných výhod chia semien pre zdravie:

  1. Viac energie počas celého dňa

  2. Zvýšená psychická koncentrácia a pozornosť

  3. Vysoký krvný tlak v rovnováhe

  4. Vysoký obsah omega-3mastných kyselín

  5. Vitamíny skupiny B

  6. 5x viac vápnika ako v mlieku

  7. Vysoký obsah antioxidantov

  8. Pomoc pri chudnutí bez pocitu hladu

  9. Podpora detoxikácie organizmu

  10. Vysoký podiel vlákniny

  11.                                                                                                                                                                               ilustračné foto zdroj: internet

Pozor !Chia semienka znižujú krvný tlak. Pozor si musia dávať ľudia s nízkym krvným tlakom, napríklad ľudia v staršej vekovej skupine.
Ľudia, ktorí majú srdcové problémy, alebo užívajú lieky na riedenie krvi (napr.warfarin, anopirin  by nemali konzumovať Chia semienka.

zdroj : webareal.sk

 

Hladatrecepty.sk