Hríbové rizoto z červenej ryže .

22.08.2014 15:07

 

Keď som hľadala recept čo by sa dalo uvariť z červenej ryže ,a je fakt že som ich veľa nenašla. Nevymyslela som nič nové ,veď základné rizoto pozná každý. Len som obyčajnú ryžu vymenila za červenú . Jeden trik tam však je ,aby ryža nebola ako moja známa hovorí ako broky ,treba ju deň vopred namočiť.  

Červená ryža  je celozrnná ryža známa pre svoju vynikajúcu chuť. Jej červené sfarbenie je výsledkom prírodného pigmentu obsiahnutého v šupke. Ryža je bohatá na vitamín E a prírodné antioxidanty, je dobrým zdrojom vitamínov, stopových prvkov, aminokyselín a vlákniny.

Ale teraz poďme už variť.

Potrebujem.

½ šálky červenej  ryže

1 a 1/3 šálky vody

Sušené hríby 1 hrsť (môžu byť aj iné)

Hubový bujón

1 cibuľa

Olivový olej

Parmazán

Soľ

Postup:

Ryžu ,ktorú som si deň vopred namočila uvarím v tej istej vode a po uvarení ju šuchnem ešte pod perinu ,aby krásne došla.

Hríby zalejem vriacou vodou ,aby zmäkli ,a pripravím si vývar z bujónu .Potom nakrájam cibuľu na jemno a orestujem ju na olivovom oleji na panvici .Keď je cibuľa sklovitá pridám hríby bez vody ,podlejem vývarom podľa potreby a pomaly dusím. Keď sú hríby udusené pridám uvarenú ryžu ,dobre premiešam a spolu ešte chvíľu nechám prehriať. Nakoniec rizoto posypem strúhaným parmazánom. Dobrú chuť.

 

 

Kontakt

Chudnem-rozumne

Družstevná 8
Limbach
90091

+421.903743302