Chudnite rozumne.

12.02.2014 17:16

Aj keď je už pomaly polovica februára ,ešte stále je v podstate začiatok roka . Rôzne diéty a spôsoby chudnutia bežia v plnom prúde. Ako si však máme správne vybrať

z celej rady zaručených diét. Ktorá diéta je tá pravá a ktorá nás dokáže dostať do leta do formy.

Motivácia dobre vyzerať v lete v plavkách je naozaj dosť silná. Z každej strany sa na nás rútia úžasné a svetovo zaručené chudnúce programy . Stačí otvoriť akýkoľvek časopis ,alebo si pozrieť známu sociálnu sieť .

V rôznych reláciách na nás útočia úspechy tých ,ktorý už schudli. Viete ,že treba niečo pre seba urobiť ,ale ako nájsť ten správny návod. Stretnete susedu ,ktorá už chudne a jej diéta sa vám zdá perfektná. Stretnete však kamošku a jej spôsob chudnutia je tiež super. Začínate byť zmätená . Aj vy  ste už  držala diétu čo kamoška, ale  nič vám to nepomohlo. Ona schudla desať kíl a vy? Sotva tri za to isté obdobie. A tak hľadáte a čítate a skúšate. Scenár, ktorý je určite známy nielen mne ,ale aj mnohým z vás.

Tiež som prešla neskutočne veľkým množstvom diét. Od kapustovej ,cez ananásovú a ešte neviem akú. Skúsenosť je však asi taká , z každej diéty som schudla ,problém však nastal ,keď som si váhu mala udržať. Nemusím nikomu z vás hovoriť ako som nakoniec dopadla. Preto treba myslieť aj na to ,čo bude ďalej keď sa nám podarí schudnúť.

 

 

Moje dvojročné rozumné chudnutie prinieslo úspechy . Napriek tomu ,že sa mi podarilo schudnúť, však nastal problém  ako som už spomínala z udržaním váhy. Nemyslím tým,že by som mala problém zo stravovaním. Za dva roky som si osvojila určité zásady a návyky ,ale prišli životné situácie ,ktoré si vyžadovali trocha viac sebazaprenia ako inokedy. Nie som super žena,tiež bojujem pred menštruáciou s chuťou na sladké, na návšteve ochutnám výbornú kuchyňu hostiteľky , a cez Vianoce sa na mňa nalepí nejaké to kilečko ako na každého z nás. Prečo som však nepribrala na pôvodnú váhu ,alebo mi malé vybočenie s koľají až tak veľmi neuškodí ? Jednoducho , nechudla som žiadnou diétou ,ale zmenou stravovania na celý život. Tak ako som sa stravovala počas redukcie ,stravujem sa aj dnes po ôsmych rokoch. Netvrdím ,že občas nezhreším ale jedno z mojich hesiel je : Práca na sebe nikdy nekončí. Ani vtedy keď vám začne okolie tvrdiť ,že ste „za vodou „.

Bohužiaľ mám predispozíciu mať nadváhu. A tak za tou vodou nikdy nebudem a vždy si budem musieť dávať pozor na to ,čo konzumujem .Zmierila som sa však s tým ,že ak budem chcieť vyzerať relatívne dobre a byť zdravá ,budem musieť na sebe stále pracovať. Netreba sa však toho báť .Aj bez vysmážaných rezňov ,sladkých krémešov a iných tradičných nezdravých a kalorických jedál sa dá život vychutnávať naplno .

 

Rozumnou zmenou stravovania môžete nielen dosiahnuť úspech ,ale vyzerať dobre celý život. Nepozerajte na to, že kamoška drží zaručenú diétu s ktorej určite schudnete aj vy.Treba si uvedomiť ,že každý organizmus je iný. Každý máme iný metabolizmus, každému z nás prospieva iný druh stravy. Sledujte a počúvajte svoje telo. Často mi je vyčítané ,že nemám zaradené v jedálničku strukoviny ,alebo len veľmi málo., napriek tomu že sú veľmi zdravé . Bohužiaľ môj organizmus sa s nimi veľmi ťažko vyrovnáva ,preto ich nekonzumujem. Tak ako ľudia ,ktorý majú problém zo žlčníkom a nemôžu konzumovať papriku ,alebo uhorku ,ani ja nemôžem konzumovať určitý druh potravín. A keby sme si postavili vedľa seba desať ľudí ,nemôžeme jesť všetci všetko rovnako. Sme predsa každý originál. Takto to funguje aj u diét. Nie všetci ,ktorý držia rovnakú diétu aj rovnako chudnú.

 

 

Tak ,aby som to zhrnula , ktorá diéta je teda najlepšia ? Všetky diéty sú fajn ,nezatracujem ani jednu ,s každej diéty sa dá schudnúť , najobľúbenejšie sú tie, pri ktorých sa chudne rýchlo.

Najlepšia diéta je však tá ,po ktorej sa nemusíte báť že ak si doprajete niečo naviac sa vaše ťažko stratené kilogramy začnú vracať späť. Chudnite tak ,že stravovanie zmeníte na celý život ,a aj keď sa vám niekedy podarí zhrešiť, vaše telo si to ani nevšimne, nebude mať dôvod.

Prajem vám ,aby ste si našli tu správnu cestu ako sa zbaviť nechcených kilogramov navždy.

 

                                                                                                                                                                                              Vaša Julka

Kontakt

Chudnem-rozumne

Družstevná 8
Limbach
90091

+421.903743302