Celozrnné rizoto

27.03.2014 15:28

 

Už so spomínala že v  minulosti som ryžu veľmi nemusela. Nechutila mi a mala som po nej tráviace problémy. Na jednej akcii plnej úžasných ľudí som sa dozvedela o ryžovej kúre ,ktorá detoxikuje organizmus. Zaujalo ma to a tak ako vždy musím všetko vyskúšať, vyskúšala som aj detoxikačnú kúru s celozrnnou ryžou .Priznám sa ,že dovtedy som vedela ,že existuje ,ale nemala som potrebu ju konzumovať. Po ochutnaní som sa však do celozrnnej ryže zamilovala a keď mám chuť vždy si ju pripravím . Teraz vám ponúkam len jeden z mnohých receptov keď sa dá táto ryža chutne pripraviť.

 

Potrebujem na dve porcie :                                                                                                                                                       

1 šálka celozrnnej nelúpanej ryže

2 šálky vody

 

1ks cibuľa

2 strúčiky cesnaku

½ mladej cukiny

2 ks mrkva

morská ,alebo himalájska soľ

2 PL olivový olej.

 

Postup :

Najprv si uvarím ryžu. Dám ju do hrnca prepláchnem zalejem vodou a nechám variť kým nieje ryža mäkká. Nesolím. Niekedy som ju namáčala deň dopredu ,ale časom som zistila ,že je ju možné variť hneď.

 

Zatiaľ ako sa ryža varí ošúpem ,cibuľu , cesnak ,mrkvu a cukinu. Cibuľu nakrájam na drobno ,mrkvu nastrúham na hrubo na strúhadle a cukinu ako ja hovorím našúpem na tenké plátky škrabkou na zemiaky. Keď mám všetko pripravené na panvicu dám olivový olej a keď je zohriaty ,pridám cibuľu ,mrkvu ,cukinu ,pretlačený cesnak a chvíľu restujem. Keď je všetko orestované pridám už uvarenú ryžu ,všetko spolu premiešam a osolím podľa chuti.

 

 

Hladatrecepty.sk