Baby dobrá správa -chudnúť netreba

22.11.2012 17:45
                                                                                                                                     

                                                                          Päť  omylov pre ospravedlnenie nadváhy

                                                                                       Obézni ľudia žijú dlhšie.

Po šiestich rokoch zdravšieho stravovania a pravidelného cvičenia som sa z jedného zaujímavého článku dozvedela ,že chudnúť a chcieť vyzerať lepšie vlastne ani netreba . Nemecký a Kalifornský vedci prišli dlhodobým bádaním na to ,že obezita vôbec nie je choroba a ľudia s nadváhou vlastne žijú dlhšie . Nedá mi ,aby som sa nad touto múdrosťou nezamyslela. Je možné , že obéznejší ľudia žijú dlhšie ,ale aký  majú komfort života to už  naši vedci asi neskúmali. Odhliadnuc od toho ,že človek s nadváhou môže mať nielen pohybové ,ale aj rôzne zdravotné problémy ,ako sú napríklad,  srdcovo -cievne ochorenia ,cukrovka ,alebo zvýšený cholesterol. Tieto ochorenia sú len málo z mnohých ochorení ,ktoré obezita môže spôsobiť. Naozaj neviem prečo rôzne zdravotné asociácie apelujú na zdravší spôsob života ,a varujú pred nárastom obezity ,keď iný  vedci prídu s nápadom ako obezitu ospravedlniť.

                                                                              Ľudia s nadváhou sa nestresujú.

Ďalším výskumom sa prišlo na to ,že obézny ľudia sa menej stresujú a sú vždy veselý. Túto múdrosť som počula už dávnejšie aj ja, tvrdilo sa, že je to preto, lebo majú nervy obalené tukom ,ale ako samy uznáte tento postreh nie je vedecký. Keď som mala nadváhu tiež som bola vždy veselá a vysmiata ,nie však preto že som mala menej stresu ,ale kvôli tomu ,aby som svojim smiechom a žartovaním odpútala pozornosť od mojich kilogramov. Veď keď nevyzerám dobre, nech som aspoň vtipná.

                                                                                           Moletky nemajú vrásky.

Moletky vyzerajú stále mlado ,lebo nemajú vrásky .Ďalšia vec ,ktorá nie je založená na pravde. Je síce naozaj pravda že pleť moletiek vyzerá sviežo, ale možno tak do dvadsaťpäť rokov, moletky vždy vyzerajú staršie ako v skutočnosti sú. Vlastná skúsenosť, v tridsiatich piatich rokoch som vyzerala na päťdesiat. Dnes mám možno pár vrások čo je v mojom veku úplne prirodzené ,ale vyzerám mladšie ako v tridsiatich piatich. Verte ,že kilá roky pridávajú.

                                                                                              Dajte diétam červenú.

Po žiadnej diéte sa nemôžete vrátiť k pôvodnej strave pred chudnutím. Všetkým ,ktorý sa o stravovanie zaujímajú je to predsa jasné. Myslieť si ,že po diéte si doprajete  všetko čo chcete bez následkov na váhe je naozaj omyl. Preto je najlepšie nediétovať  ,ale začať sa zdravšie stravovať . Vtedy nemusíte mať obavy z opätovného priberania, pretože ste pochopili, že je to stravovanie  na celý život.

                                                                               Mám nadváhu bude mi v zime teplejšie?

Tak isto je to z názorom ,že tukové vankúšiky vás zahrejú .Pravdupovediac  si myslím že aj toto je trocha pritiahnuté za vlasy. Mala  som šesťdesiat kilogramov nadváhu a priznám sa, že teplo mi  nikdy nebolo .Odjakživa nemám rada zimu ,a v tom či mi bola väčšia zima keď som bola obézna ,alebo teraz, naozaj rozdiel nevidím. Veď nebudeme mať predsa nadváhu len preto ,aby nám v zime bolo teplejšie, iba ak by sme chceli byť medveďom.

Aby som to celé zhrnula, vidím viac nevýhod ako výhod byť obéznym. Okrem toho, že musíme na svojom tele nosiť kilá navyše ,ktoré sa nedajú odložiť ako oblečenie ,je obezita štartovacou čiarou k rôznym chorobám. Žiť zdravšie predsa neznamená obmedzovať sa ,ale urobiť niečo  pre seba a pre svoje zdravie . A chudnutie je príjemným výsledným efektom.

Priznám sa , ak by som tento článok čítala pred pár rokmi ,určite by som si svoju nadváhu  ospravedlnila ,je však otázne či by vám tento článok mal dnes kto napísať.

                                                                    

Kontakt

Chudnem-rozumne

Družstevná 8
Limbach
90091

+421.903743302