Ako som sa nechala napáliť.

29.05.2014 14:24

V snahe dodržiavať pestrosť stravy som si zaradila na obed rybu. Nakoľko som si na to spomenula v obchode ,kde žiaľ momentálne čerstvé ryby nemali, kúpila som mrazenú tresku . Keďže som si svoj jedálniček opäť začala plánovať deň vo pred , prišla som domov a rybu vytiahla nech sa rozmrazí . Nemám rada ,keď mi s panvice prská voda s olejom po celej kuchyni. A urobila som to aj v nádeji ,že mi ryba ostane pekne po kope ako sa na filety patrí.

Keď sa ryba rozmrazila zliala som z nej vodu , však čo ,viem že bola máčaná vo vode veď ma to na obale upozorňujú ,tak načo sa budem rozčuľovať . Položila som ju ešte na utierku nech sa všetku vodu pekne z ryby vysajem . Hodila som filety ešte v surovom stave na váhu pre zaujímavosť ,lebo som robila dve porcie ,a šup s ňou na panvicu . Prvých pár minút sa zdalo ,že je všetko v poriadku , no a potom sa to začalo. Ryba sa nedala otočiť nakoľko sa rozpadávala a dokonca sa mi prilepila na zaručene nepriľnavej panvici . Začala som sa rozčuľovať ,ale nič nepomohlo, Ryba bola ako blato a na panvici mi z nej zostala neidentifikovateľná hmota. Keby som nevedela ,že je to ryba tak neviem čo by som si myslela čo to je.

Najkrajšie prekvapenie však vyšlo pri vážení keď som rybu vážila pred pečením jej váha bola 278g po upečení na panvici číslo na váhe ukazovalo niečo okolo 120g .Uvedomovala som si , že predsa len niečo zostalo prilepené na panvicu ,ale aj tak sa mi rozdiel zdal veľký. Nedalo mi to ,opäť som vliezla do mraziaku a vybrala ďalší filet. Teraz som však rybu odvážila ešte v zmrazenom stave a v tom istom stave som ju dala na panvicu napriek tomu ,že prskala na všetky strany. Pred pečením zmrazená ryba vážila 169 g ,po upečení 70g. Čiže sa scvrkla o viac ako  polovicu.

Neviem ,či som v úprave tejto ryby urobila niekde chybu, možno nie som až tak zdatná kuchárka keď neviem upiecť rybu bez toho ,aby sa mi rozpadla. Ale ten rozdiel váhy ma fakt dostal.

Ak si to v konečnom dôsledku zoberieme ,platila som za 1 kg ryby ? Nie ,pretože ak sú takéto straty na gramáži platila som len pol kila ryby a pol kila vody. Trocha drahá voda na môj vkus.

Zámerne nespomínam výrobcu ani distribútora a netvrdím ,že všetky mrazené ryby sú v takejto kvalite ,ale neserióznosť tohto výrobcu , vrhla zlé svetlo na všetkých výrobcov mrazených rýb a verte ,že ja si už mrazenú rybu nikdy nekúpim ,napriek tomu , že by mala ako dobré hodnotenie.

A preto všetkým ,ktorý máme radi ryby ,kúpte si ich radšej čerstvé , ak si ich zamrazíte ,viete koľko ich máte v mraziaku , napriek tomu že sa niečo vypečie nebude to viac ako polovica váhy a budete mať vždy istotu ,že konzumujete čerstvú rybu . Ja som sa už poučila .

 

Takto som chcela aby moja treska vyzerala, tak ako na obrázku ,no mne sa podarilo uvariť niečo čo sa vôbec na toto nepodobalo ,že by bola chyba vo mne ? Určite, nemala som mrazenú rybu vôbec kupovať.

Podeľte sa o podobné skúsenosti a založíme stránku potravín ,ktoré nikdy už nebudeme kupovať . Vaša Julka

 

Kontakt

Chudnem-rozumne

Družstevná 8
Limbach
90091

+421.903743302